FANDOM

Mito Uzumaki
Mito Uzumaki.png
Debiut
Manga Tom 53, Rozdział 500
Anime Odcinek 247
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3
Występuje w Manga, anime i gra
Głosy
Japoński Ena Shimokawa

Noriko Miyashita

Angielski Mary Elizabeth McGlynn
Status Profesjonalny
Data Urodzin 3 Maj
Płeć Kobieta.png Kobieta
Wzrost 169,3 cm
Waga 48 kg
Grupa Krwi O
Klasyfikacja Jinchūriki
Bijū Kurama (Formy)
Przynależność Uzushiogakure.png Uzushiogakure

Konohagakure.png Konohagakue

Klan Uzushiogakure.png Klan Uzumaki

Klan Senju.png Klan Senju

Rodzina
Hashirama Senju (Mąż)

Tsunade (Wnuczka)
Nawaki (Wnuk)

Jutsu
Negative Emotions Sensing

Byakugō no In

Mito Uzumaki była kunoichi pochodząca z Uzushiogakure klanu Uzumaki. Później poślubiła Hashiramę Senju, Pierwszego Hokage z Konohagakure. Po wydarzeniach w Dolinie Końca ona została pierwszym jinchūrikim Kuramy.

Wygląd

Mito miała długie, jasne włosy i czerwone koki, ciemne oczy. Nosiła komplikowany z wysokim kołnierzem kimono z symbolem Uzushiogakure na tyłach obi, który został związany wokół jej talii. Ona również miała na sobie czerwonej szminki i miała znak w kolorze fioletowego diamentu na czole - podobny do tego z wnuczką Tsunade. Ona również nosiła notatki z kanji napisane na nich jako kolczyki do włosów. W podeszłym wieku, włosy znacznie urosły, z których niektóre pozwoliła powiesić na plecach (w anime jej włosy były przedstawione jako bordowe w podeszłym wieku). Ona jednak ma koki i nosiła luźne kimono prostego dopasowania zamknięte przez proste ciemne obi.

Osobowość

Mito wydawała się być bardzo spokojną i opanowaną osobą z godnością o niej. Ona również miała silne poczucie obowiązku wobec męża i osady, jak widać, gdy odwróciła się do jinchūrikiego przez zapieczętowanie Kuramy do siebie w celu zdobycia władzy dla swojego męża. W czasie, gdy odkryła, że Kushina miała stać się jinchūrikim, Mito pociesza ją i powiedziała jej, jak poradzić sobie z bycia jinchūrikim.

Umiejętności

Nie wiele wiadomo o jej umiejętnościach walki, ale Kushina okrzyknęła ją jako potężną kunoichi. Ona okazała się wyjątkowa w fūinjutsu, jest w stanie zapieczętować Kuramę w sobie. Ponadto, stając się jinchūrikim, miała dostęp do nadzwyczajnych rezerw silnej czakry. Z powodu bycia członkiem klanu Uzumaki, Mito ma potencjał, aby żyć niezwykle długą żywotnością. To było widać w części z nią po jej dorosłym życiu mieszkała przez panowania pierwszych trzech Hokage. Chociaż nigdy nie zyskała pełnej kontroli nad Kuramą, Mito zdołała uzyskać dostęp do zdolności Kuramy wyczuwania negatywnych emocji. Pieczęć Yin posiadając ją dalej okazała się być mistrzynią w kontroli czakry.

Historia

Przeszłość

Mito jako jinchūriki Kuramy.png

Mito jako jinchūriki Kuramy.

W klanach Uzumaki i Senju - będąc dalekimi krewnymi - zawsze mieli bliskie związki. Mito zakończyła małżeństwem z Hashiramą Senju, który zbudował Konohagakure i został Pierwszym Hokage.

Podczas walki męża przed Madarą Uchihą w Dolnie Końca, Hashirama w pewnym momencie przejął kontrolę nad Kuramą. Aby zdobyć władzę dla swojego męża, Mito użyła fūinjutsu do zapieczętowania w sobie Kuramy, stając się pierwszym jinchūrikim ogoniastej bestii. Pomimo siły pieczęci, prawie złamał, gdy Mito przechodziła poród. W końcu jej mąż umarł w czasie wojny, a Mito została wdową.

Mito pociesza Kushinę.png

Mito pociesza Kushinę.

Ku ostatnich latach jej życia, zdecydowano, że musieli znaleźć nowego gospodarza dla Kuramy. Kushina Uzumaki, jeden z klanów Mito, została następnie wybrana do roli ze względu na szczególny dar czakry. Przerażona pomysłem zabrana z domu, aby zostać jinchūrikim , Mito pociesza Kushinę i powiedziała jej, że w celu przeciwdziałania nienawiści lisa musi wypełnić miłością. Jakiś czas po tym, lis został prawdopodobnie wydobyty z Mito i zapieczętowany w Kushinie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki