FANDOM

Kunai
Kunai.png
Nazwa
Japońska クナイ
Rōmaji Kunai
Debiut
Manga Tom 1, Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Film Naruto 1: Starcie Ninja w Kraju Śniegu
Gra Naruto: Clash of Ninja
Występuje w Manga, anime, gra, film i OVA
Informacje

Kunai (クナイ, Kunai), wraz z Shurikenem, jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi ninja. Jest czarny sztylet z uchwytem owiniętego bandaże i małą pierścienia przyłączonego do końca. Kunai jest przeznaczony do pchnięć i cięcia, choć to może jeszcze zrobić jakieś szkody, jeśli rzucony mimo że nie były przeznaczone dla niego, i jest o długości własnej strony.

Wiele shinobim atakuje przez dołączenie wybuchowej notatki z ostrza. Kunai zazwyczaj jest wyrzucony tak, że składa się obiektu w pobliżu tarczy, a następnie z wybuchowości dołączonym wybuchem niszczy cel. To użycie broni jest znane jako wybuchowy kunai (起爆 ク ナ イ, kibaku kunai).

Kunai może być również przechowywane na sprężynujących drutach w rękawie użytkownika, jak widać w walce Naruto jest użyty z Sai przy pierwszym spotkaniu. Mogą one być wykorzystywane do walki wręcz, jak zwykłe ostrze. UKunai jest też używany do walki wręcz, gdzie blokuje się nim ataki i rani przeciwnika cięciami bądź pchnięciami. Przez kunai może przepływać czakra, co zwiększa ostrość jego brzegów; dzięki temu może przebić np. drzewo.

Shinobi wydaje się przychylna je tak bardzo, zarówno ze względu na ich charakter solidne i niezawodne, a także ich oczywistej uniwersalności.

Rodzaje Kunai

Kunai, które mogliśmy zobaczyć w serii:

  • Minato Namikaze używał trzech ostrzy kunai, który miał specjalną pieczęć stosowane do nich w celu użycia Hiraishin no Jutsu.
  • Podczas walki z Hidanem, Izumo i Kotetsu Kamizuki użyli Kunai rozmiar zwykłych ostrzy atakując go. Gdy obok zauważył parę łączył długości łańcucha, z wagi dołączone do jego centrum.
  • Kabuto Yakushi użył kunai z zakrzywionym ostrzem, gdy groził zabiciem Sasuke.
  • Przed pierwszym etapem Egzaminu na Chūnina, Zaku Abumi używa kunai z otworami w środku i bez pierścieni na końcach.
  • Kotetsu Hagane rzucił kunai na Sukima podczas pierwszego etapu egzaminu na chūnina miał pompon podłączony do pierścienia (możliwe, aby to bardziej widoczne).
  • Podczas drugiej części Egzaminu na Chūnina, drużyna Oboro stosowane podwójne ostrzu kunai podczas gdy w obliczu drużyny 7.
  • Gdy Trzecia Dywizja zaangażowała siedmiu mistrzów miecza pokazano trzystopniowy kunai.
  • W anime, członek klanu Kurama używa kunai o kształcie podobnym do ostrza bojowego.
  • Tenten używa mniejszą wersję kunai, gdy grozi Menmie.
  • Podczas egzaminu na chūnina, Tenten używa dwa kunai z zakrzywionymi ostrzami, które zostały połączone przez krótki łańcuch w dolnym pierścieniu.
  • Shiin używane kunai z długimi, cienkimi, czerwonych lin przymocowanych do nich, podobne do Jōhyō.
  • Marionetka Ojciec, stworzony przez Sasoriego, został wyposażony w drewniane segmentowej pokryte kunai bat.
  • Deidara został pokazany dzierżąc kunai z kwadratową rękojeści w ustach. Asuma był także widziany w parę z nich po ożywieniu.
  • W mandze, Grupa Prajñā używali bardzo długich kunai do ataku Danzō Shimury. Jednak w anime, to zostały zastąpione zamiast w standardowym wariancie kunai i później katana.
  • Nienazwany shinobi z Iwagakure z Pierwszej Dywizji używali kunai z manriki-gusari dołączonej do rękojeści, w sposób podobny do kusarigama, podczas ich pierwszego połączenia z siłami Akatsuki w Czwartej Wojny Shinobi.
  • Nienazwany shinobi z Kirigakure z Czwartej Dywizji używał kunai z zauważalnie ząbkami wzdłuż co najmniej jednego z jego boków podczas pierwszego bezpośredniego połączenia z II Mizukage i III Raikage w Czwartej Światowej Wojny Shinobi.
  • Obito Uchiha posiada kilka kunai z ogromnych rozmiarów, przechowywanie ich w innym wymiarze, aby wyrzucić ich z Kamui w krótkich odstępach czasu.
  • W anime, młody Naruto znajduje specjalny kunai z rozszerzającą Takigakure z jednej strony ostrza przed zdobyciem przez kunoichi Takigakure. Miał dwa cienkie ostrza, jeden większy i jeden mniejszy, co powoduje, że przypominają Jutte lub hachiwara.
  • Wśród wielu broni utworzonych przez Iō były dwie odmiany kunai: double-ostrzu jednym bez uchwytu, ale z jadu na ostrzu (i w związku z tym niebezpieczeństwo dla użytkownika), a jeden z innym pierścieniem na końcu zamiastostrze. Oczywiście, były w zasadzie bezużyteczne.
  • Shinobi z wyspy Benisu używa kunai z zakrzywionymi bokami i płaskich powierzchniach.
  • Kusuna użył o podwójnych ostrzach kunai, że na dwa może odłączyć kunai podczas pierwszej próby zamachu Shion. Każda kunai miał chwyt wokół uchwytu.
  • Podczas zamachu na życie Shiona, w Shizuku zaobserwowano stosując kunai dwóch wysuwanych ostrzach na rękojeści, która z kolei jest przyłączony do zakończenia łańcucha w uchwycie, a tym samym umożliwiając Krętacza być sprawowana podobnie do Jōhyō.
  • Sana używa typ kunai, który ma dwa kolce wystające z każdej strony głównego ostrza, dzięki czemu podobne do crossguard.

Kunai Uruchomienie Broni

  • Kiba Inuzuka używał z klonem Akamaru uwolnienia kunai gdy ukończona. Woreczek nabrzmiał, a potem wybuchnął, uruchomienie kunai na przeciwnika.
  • Tenten używane granatu, który wydaje kunai i odłamków w wielokierunkowy sposób po jego zdetonowaniu.
  • Chiyo używał prostą długość przewodu do wątku liczne kunai razem, w taki sposób, że całość może być wydany i rzucony kolejno z zaledwie jednym ruchem. Podobny układ został zatrudniony przez shinobi Trzeciej Dywizji, w czasie ich ataku na Siedmiu Mistrzów Miecza, w Czwartej Wojnie Shinobi.
  • Armia Dotō Kazahany używane zapraw Yukigakure zamontowane na swoich przedziałach pociągu, aby uruchomić ogromne ilości kunai w bardzo szybkim tempie.
  • Ninja z Kraju Nieba wyposażeni się z kieszonkowe wyrzutnie kunai, które mogłyby szybko wyrzucać kunai, podobnych do karabinów maszynowych.
  • Gdy Hiruko wywołał wojnę przeciwko pięciu wielkich krajów to shinobi obwiniali Konohagakure za to, Tsunade przygotował dużą ilość zaprawy z gigantycznym kunai załadowany do niego, w rodzaju wyrzutnie rakiet, próbując bronić wioskę przed atakiem Sunagakure.
  • W anime, pułapka została pokazana, który zawierał szereg strzelających armat wodowania kunai automatycznie przed intruzami.

Ciekawostki

  • Alternatywna pisownia "kunai" jest napisane z bohaterami 苦 無, które tłumaczą jako "Bez urazy" ("gorzki", "trudności" i / lub "cierpienie" (苦) i "negatywne", "nie", "Nie", "brak" i / lub "ma no" (無)).
  • Historycznie, w rzeczywistości, były tylko prostymi kunai narzędziami rolniczymi. Gdy cesarz japoński ogłosił stan wojenny i zakazanych broni, narzędzia rolnicze były jednymi z łatwością ukrytych substytutów przyjętych, głównie ze względu na to, jak niskie były w produkcji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki