FANDOM

Jūken
Jūken
Nazwa
Japońska 柔拳
Rōmaji Jūken
Angielska Gentle Fist
Polska Delikatna Pięść
Debiut
Manga Tom 9, Rozdział 79
Anime Odcinek 46
Film Naruto Shippūden 1: Film
Gra Naruto: Ultimate Ninja
OVA Naruto x UT
Występuje w Manga, anime, gra, film i OVA
Informacje
Klasyfikacja Byakugan Kekkei Genkai, Taijutsu, Styl Walki
Klasa Ofensywna, Uzupełniająca
Zasięg Krótki
Pochodzenie Jutsu
Hakkeshō Kaiten

Hakke Rokujūyon Shō
Hakke Hyaku Nijūhachi Shō
Hakke Sanjūni Shō
Hakke Kūshō
Hakke Hasangeki
Hakke Kūhekishō
Jūkenpō Ichigekishin
Jūho Sōshiken
Shōtei
Shugohakke Rokujūyon Shō
Mizu Hari

Użytkownicy
Neji Hyūga

Hinata Hyūga
Hiashi Hyūga
Hizashi Hyūga
Hanabi Hyūga
Boruto Uzumaki
Himawari Uzumaki

Jūken jest formą walki z rąk do strony używanego przez członków klanu Hyūga. Odzwierciedla uszkodzenia wewnętrznego poprzez atakowanie systemu przepływu czakry w organizmie, raniąc narządy, które są ściśle powiązane z obszarem sieci, który został uderzony. Aby to zrobić, użytkownik chirurgicznie wstrzykuje pewną ilość czakry w ich własnym systemie przepływu czakry, powodując uszkodzenie okolicznych narządów z powodu ich bliskości czakry do czakry układu krążenia. Nawet najmniejszy dotknięcie może spowodować poważne uszkodzenia wewnętrzne, stąd nazwa "delikatna" pięść.

Celując tenketsu może zwiększyć spustoszenie i kontrolować praktykę Jūken może nałożyć na sieci czakry przeciwnika. Te specjalne więzi, w sumie 361, to kluczowe przejęte specjalistycznym w sieci czakrą krążenia, a tym samym ich siłę otwierania lub zamykająca w jakikolwiek sposób użytkownika Jūken uznając to za potężną taktyczne rozwiązanie. Czakra użytkownika może zwiększać przepływ czakry w ciele przeciwnika, całkowicie lub zakłócać go, zapobiegając użycie technik, jak widać w walce z Nejim i Hinatą podczas egzaminów.

Neji Hyūga zauważył, że każda substancja na bazie czakry może zniszczyć przy użyciu tej techniki. Jak widać w walce z Kidōmaru, to odbywa się poprzez wyciekanie czakry z otworów czakry w jednej ręce i formowanie go w kształcie igły, aby przeciąć czakrę. Jednakże nie wiadomo, czy ta technika może zostać wykonana przez każdego użytkownika Jūken czy tylko tych, którzy mogą zobaczyć tenketsu.

Poniważ układ drogi czakry jest niewiadoma gołym okiem, Byakugan jest wymagana dla tego stylu, które mają być skuteczne wykorzystywane. Od Byakugana jest unikalny dla klanu Hyūga, stał się styl walki.

Umiejętność spowodowania poważnym urazów wewnętrznego z minimalną siłą zewnętrzną, w połączeniu z manipulacją sieci czakry czyni łagodną pięść najbardziej cenioną, groźną w rodzaju taijutsu znaną we wszystkich w Konohagakure. W przeciwieństwie do tego, techniki mogą być również wykorzystywane do celów dodatkowych, takie jak pomoc towarzyszom na polu bitwy. Było pokazane przez Hinatę, podczas Czwartej Wojny Shinobi, kiedy używa technikę, żeby naprawić zwichnięty staw barkowy Naruto.

Ciekawostki

  • Techniki z tej linii są również nazwane "delikatnym krokiem" (柔歩, jūho).
  • Ten styl walki opiera się na prawdziwe życie baguazhang chińską sztukę walki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki