FANDOM

Izuna Uchiha
Izuna Uchiha
(うちはイズナ, Uchiha Izuna)
Debiut
Manga Rozdział 386
Anime Odcinek 136
Występuje w Manga i anime
Głosy
Japoński Yō Tokinaga

Mariko Higashiuchi

Status Profesjonalny
Data Urodzin 10 Luty
Płeć Mężczyzna Mężczyzna
Wzrost 174,8 cm
Waga 55,9 kg
Grupa Krwi O
Kekkei Genkai Sharingan Sharingan

Mangekyō Sharingan Mangekyō Sharingan

Klan Klan Uchiha Klan Uchiha
Rodzina
Tajima Uchiha (Ojciec)

Madara Uchiha (Brat)

Czakra Natury
Katon Uwolnienie Ognia

Inton Uwolnienie Yin

Jutsu
Katon: Gōkakyū no Jutsu

Genjutsu: Sharingan

Narzędzia
Tōken

Izuna Uchiha był shinobim z klanu Uchiha. On wraz z bratem: Madarą Uchihą, był znany jako dwoje najsilniejszych członków z klanu.

Wygląd

Izuna był jasnej karnacji człowiekiem z kolczastymi, czarnymi włosami. Jego grzywka rozstaje się w środku jego twarzy otaczając ją po obu stronach. Nosił standardowy strój Uchiha, który składał się z wysokiego kołnierza, niebieskiej koszuli z herbem klanu Uchiha na jego górnej części pleców i niebieskie spodnie. Na jego pasie, miał przypiętą kaburę na różne narzędzia. Według Hashiramy Senju, Izuna ma uderzające podobieństwo do Sasuke Uchihy.

Galeria

Osobowość

Izuna Uchiha był człowiekiem haromicznym i oddanym. Również okazał się bardzo konkurencyjny z bratem Madarą, pod względem umiejętności, jak oni często trenowali ze sobą, starając się udoskonalić. Izuna spoglądał z niedowierzaniem, gdy jako dzieci, Madara przyznał, że jest słabszy od Hashiramy. Podobnie, Izuna był dumny, gdy krótko po tym Madara obudził. Gdy podrósł, miłość Izuny dla brata i klanu walczyli zaciekle, by chronić. Wkrótce ciężko ranny podzielił swoją opinię na temat swojego klanu i Senju, aby nie wpadł w "fałsz" propozycją rozejmu. Spojrzał na starszego brata, który tracił światło, więc oddał mu swoje oczy jako środek zapewnienia, że Madara będzie w stanie lepiej ochraniać przyszłość klanu.

Ze względu na zdolność Sharingana, aby ujrzeć przeszłości wszelkie próby niewidomego użytkownika, Izuna poczuł litość dla tych, którzy nie posiadają przekleństwa. Jak na ironię, nie był świadomy związku Sharingana do przekleństwa swego klanu, Izuna nie wiedział, że był rzeczywiście przeklęty niż ci, którzy nie mają Sharingana.

Z powodu konieczności ofiary klątwy nienawiści, jak wielu innych Uchiha, Izuna nie był w stanie zobaczyć większego dobra poza jego klanu. Kiedy Hashirama oferowane połączenie siły klanów, aby zaprzestać ciężkiej i krwawej walki, Izuna przed śmiercią powiedział bratu, aby nie ufał Senju, bo to oznaczałoby upadek klanu, to staje się oczywiste, mimo, że Senju nadal chcą rozejmu, jeśli nadal będą wrogami, to będzie tylko kwestią czasu, zanim los klanu Uchiha zostanie zamknięty i fakt, iż Hashirama miał jego i Madarę w łasce, ale postanowił ich oszczędzić.

Umiejętności

Izuna i Madara liderzy klanu

Izuna i Madara liderzy klanu.

Izuna wykazywał olbrzymi talent, nawet jak na standardy adepta walki klanu Uchiha, i był jedynym z najpotężniejszych w historii. On i jego brat trenowali na dobę, aby udoskonalać swe umiejętności. Obaj mieli wyjątkowo silną czakrę, nawet dla członków Uchiha. Jego sprawność pozwoliła mu walczyć na równym terenie z Tobiramą Senju. Sławny shinobi jako jeden z najsilniejszych i najszybszych swoich czasów.

Ninjutsu

Izuna używa Gōkakyū no Jutsu

Izuna używa Katon: Gōkakyū no Jutsu.

W anime, Izuna pokazał biegłość w uwolnieniu ogniu, wykonał symbol klanu Uchiha: Katon: Gōkakyū no Jutsu, aby rozproszyć się Suiton: Suiryūdan no Jutsu. Izuna był również specjalistą w kenjutsu władając mieczem, gdy toczył walkę. Potrafił sprawnie władać uściskiem, pozwalając mu atakować w różnych wzorach.

Dōjutsu

Sharingan

Izuna obudził i opanował swojego Sharingana w bardzo młodym wieku; w tym samym czasie, co Madara. Jego sprawność dōjutsu był taki, że jego klan szybko docenił jego wysoki poziom umiejętności, nawet śród ich walk doskonali klanu. Wraz z nim, Izuna uzyskał dostęp do różnych umiejętności ogólnych dōjutsu, w tym widząc wydarzenia z zaawansowanym szczegółowo i z łatwością unikają większość ataków wroga.

Mangekyō Sharingan

Wraz z bratem, zostali pierwszymi, którzy obudzili Mangekyō Sharingana. Jego wzrok miał trzy proste paski wyciągając z jego rozszerzonej źrenicy. Chociaż nigdy nie widziano za pomocą tego oczu w bitwie lub jego nabytych technik, nowych umiejętności Izuny za szybko przerosła go wraz z Madarą do roli w ich klanie.

Historia

Przeszłość

Tajima i jego syn kontra Butsuma i Tobirama Senju

Izuna i jego ojciec Tajima kontra Butsuma i Tobirama Senju.

Przed erą wiosek shinobi, Izuna był jednym z pięciu braci urodzonych Tajima Uchihy. Jednak trójka braci zginęła z rąk Senju, pozostawiając Izunę i jego starszego brata Madarę. Obok Madary, Izuna był uważany za jednego z najbardziej utalentowanych członków Uchiha. Izuna często rywalizował z Madarą jako trening. Jako dziecko dorastał w czasach wojny, Izuna towarzyszy z ojcem na misję, aby zabić Hashiramę Senju, którego miał wykonać Madara. Gdy z Taijamą ujawniają się na spotkaniu, żeby wyeliminować członka klanu Senju. Zostając odkrytym przez Butsumę i Tobiramę, dostrzega, że myślą tak samo jak on oraz przygotowuje swój miecz.

Izuna starł się z Tobiramą, bez zauważenia zagrożenia ze strony Butsumy, mający nadzieję na zabicie go i wytrącenie z równowagi Tajiamy, lecz ten atak został powstrzymany przez Madarę, który interwieniował między nimi. Później Izuna był z szokowany dowiadując, że Hashirama jest silniejszy od jego brata, ale potem ukazał dumę, gdy Madara pokazał Sharingana.

Hiraishingiri

Tobirama Senju rani śmiertelnie Izunę.

Podczas walki pomiędzy dwoma klanami, Izuna obudził Sharingana i staje się jednym z dwóch pierwszych Uchiha zdobył Mangekyō Sharingana, u boku swojego starszego brata. Z ich nowo uzyskaną mocą, obaj bracia stali się głową klanu, z liderem Madarą. Podczas walki z Tobiramą, Izuna zostaje śmiertelnie ranny techniką Senju. Madara szybko popędził z pomocą bratu, Hashirama błagał o zawarcie rozejmu. Widząc swego brata zaczął rozważać tą ofertę, lecz Izuna powiedział bratu, aby nie słuchał ich kłamstw, ostatecznie Madara wycofuje się z Izuną.

Ciało Izuny przygotowane na pogrzeb

Ciało Izuny przygotowane na pogrzeb.

Gdy Madara powrócił na pole walki, wyjawił, że otrzymane rany Izuny były śmiertelne. Zgodnie z tym co powiedział Obito Uchiha, Izuna podarował swe oczy Madarze, aby mógł uzyskać Wiecznego Mangekyō Sharingana, żeby chronić klan przed wrogami i Senju. Z powodu ślepoty przez nadużycie Mangekyō Sharingana wiele osób uważało, że Madara zabił własnego brata dla oczu.

Relacje

Ciekawostki

Cytaty

Więcej z Fandomu

Losowa wiki