FANDOM

Izanami
  • Uwięziony w nieskończonej pętli, róg Kabuto zostaje odcięty.
  • Jednakże uszkodzenia rogu wkrótce zostaje cofnięte.
  • Tylko po to, by został odcięty ponownie, gdy sytuacja powtarza się.
Nazwa
Japońska イザナミ
Rōmaji Izanami
Debiut
Manga Tom 61, Rozdział 586
Anime Odcinek 337
Występuje w Manga, anime i gra
Informacje
Klasyfikacja Mangekyō Sharingan.png Kekkei Genkai, Genjutsu, Kinjutsu, Dōjutsu
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Krótki
Typ Inton.png Uwolnienie Yin
Pokrewne Jutsu
Izanagi
Użytkownicy
Itachi Uchiha

Naori Uchiha

Izanami jest jednym z ostatecznych dōjutsu klanu Uchiha.

Użycie

Jest to genjutsu, które wpływa na cel poprzez doznania fizycznie wspólne między nimi a użytkownikiem. Podobnie jak jego odpowiednik, w zamian za tymczasowe umiejętności udzielając użytkownikowi, Sharingan, z którym Izanami jest obsadzone staje się niewidomy i traci światło na wieki. Według Itachiego, technika i Izanagiego tworzą parę, ale w przeciwieństwie do tych ostatnich, które jest zdolne do modyfikowania techniki przeznaczenie Izanami zamiast tego, który "decyduje" to.

Mechanizm techniki.png

Mechanizm techniki.

Aby rozpocząć technikę, po wybraniu dowolnego momentu, rzucający wykorzystuje swojego Sharingana pamiętając fizyczne doznania zarówno ich ciała, a ich przeciwnikami. W tym momencie, jak na zdjęciu (reprezentowane). Użytkownik musi wówczas celowo replikować samo wrażenie w ten sam sposób, zapamiętując ten moment ich Sharinganem (przedstawiony jako: A). Izanami pokrywa i łączy te dwie identyczne odrzucia cielesne (A i A), jak również upływ czasu między nimi, tworząc nieskończoną pętlę zdarzeń, które wyłapuje świadomość przeciwnika. Użytkownik również może skorzystać z Sharingana pamiętając wiele wrażeń, (reprezentowane B, C i tak dalej), a te odczucia będą także wykorzystywane przez aktywne Izanami. Użytkownik nie musi też powtarzać Izanami. Mogą one także replikować B z B lub C z C. Im więcej zapamiętuje doznań, tym lepsze ich szanse na zainicjowanie Izanami na osobę i więcej odczucia ofiara będzie doświadczać za każdym razem powtarzać pętlę.

Pod wpływem techniki, cel stoi nieruchomo w pętli zdarzeń ciągle powtarzając się wewnątrz swojej pamięci. Każda pętla jest powtarzana, powstaną uszkodzenia zostają wyzerowane, jak to było przed rozpoczęciem pętli, chociaż resztki odciętych kończyn nie znikają. Iluzja użytkownika i z nikim nie walczyli u boku również wszelkie szkody restartują się łącznie ze ślepotą, pochodząca z Izanami. Pomimo, że stanie się świadomy swojej sytuacji i działa inaczej, poszkodowany nie jest w stanie zmienić lub uciec z nieuniknionego postępu tych wydarzeń. Jednakże, ponieważ ta technika została stworzona, aby upomnieć i zapisać użytkownika Izanagi, ofiara jest w stanie uciec z nieskończonej pętli, czy mogą potwierdzić rzeczywiste losy swoich działań, a dzięki temu zaakceptują swój los. W anime, to pokazuje, że nie ma innego sposobu, aby cofnąć tą technikę, nawet przez kogoś, kto ma pełną kontrolę nad ich czakrą. Iluzja rzucającego również wydaje się być rozumna, jak iluzoryczny Itachi okazał się kręcą głową, gdy Kabuto bezskutecznie próbował cofnąć technikę bez przyjmowania jego pierwszego losu.

Kreacja

Według Itachiego, był moment, w którym członkowie klanu nadużywali umiejętności przyznawanych przez Izanagi, zamiast po prostu rzucić technikę jako środek ucieczki niepożądane skutki swoich działań. Chociaż to spowodowało trochę problemu, jeśli tylko jedna osoba były przy użyciu Izanagi, jeśli istnieją dwa lub więcej kółek, to oni zaczynają walczyć między sobą ponad osobiście korzystnych efektów. Tak więc, jak użytkownicy dōjutsu było mało prawdopodobne, aby poddać się genjutsu oku, Izanami został stworzony jako metoda do upomnień takich klanów, a także zaoszczędzić je z własnej arogancji. Poprzez uwięzienie ich w ramach nieziemnej pętli zdarzeń, ofiara została zmuszona do zaakceptowania rzeczywistości, którą stworzyli, jeśli kiedykolwiek chciał uciec złudzeniu. Jednakże, ze względu na zagrożenie, przy użyciu techniki z sposobem w prawdziwej bitwie, Iznami zostało zaklasyfikowane jako kinjutsu.

Wpływ

Jak różne techniki stosowane z Sharingana, ta technika pochodzi od bogini shinto. W tym przypadku, to jest Izanami, który wraz ze swoim bratem i mężem Izanagi, stworzył wyspy i inne bóstwa Japonii.

Jedynym z najbardziej znanych opowieści o Izanami opowiada historię, jak Izanagi idzie do Yomi japońskiego podziemia, aby pobrać ją po tym umarła rodząc boga ognia Shinto, Kagutsuchi. W Yomi, udaje mu się dostać Izanami i oboje starają się odejść, jednak nie powinien Izanagi było patrzeć na nią przed ich ucieczką. Tuż przed dotarciem do wyjścia, Izanagi patrzy i widzi ją w zbutwiałej formiej. Przerażona, Izanagi ucieka z Yomi i blokuje jaskini. Izanami przeklina Izanagi mówiąc, że będzie ona zabić 1000 osób dziennie. W odpowiedzi, Izanagi mówi, że 1500 osób urodzi się każdego dnia. W innej wersji tej historii jest powiedziane, że Izanami powiedziała Izanagi aby móc jednak wrócił, a ona spała i zapalił ogień, który ujawnił jej zepsute formę, co skłoniło go do ucieczki z przerażenia, a barykady ją wewnątrz olbrzyma głaz.

Po nieudanej próbie uzyskania Izanami, Izanagi przemywa się w strumieniu. Jak oczyścić swoje lewe oko, Amaterasu urodził się, jak czyścić mu prawe oko, Tsukuyomi urodził i kiedy czyścić nos, urodził Susanoo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki