FANDOM

Hachimon
Hachimon
Nazwa
Japońska 八門
Rōmaji Hachimon
Angielska Eight Gates
Polska Osiem Bram
Debiut
Manga Tom 10, Rozdział 85
Anime Odcinek 49
Film Naruto Shippūden 1: Film
Gra Naruto: Ultimate Ninja
Występuje w Manga, anime, gra i film
Informacje
Klasyfikacja Kinjutsu
Pochodzenie Jutsu
Hirudora

Sekizō
Omote Renge
Hitori Omote Renge
Ura Renge
Koyubi Kōgeki
Asa Kujaku
Yagai
Geki — Konoha Kongōriki Senpū

Użytkownicy
Rock Lee

Maito Gai
Maito Dai
Kakashi Hatake
Shinnō

Hachimon są specyficznym tenketsu na osiem danej osoby systemu przepływu czakry. Ograniczają ogólny przepływ czakry w ciele człowieka. Podstawą idei bram czakry pochodzi z ograniczeniami organizmu na funkcji w nim. To sprawia, że ciało dużo słabsze, ale utrzymuje ciało z upływającym zbyt szybko. By w trakcie intensywnego treningu, można dowiedzieć się, jak otworzyć te bramy pozwalające użytkownikowi przekroczyć własne ograniczenia fizyczne kosztem skrajnego uszkodzenia własnego ciała.

Użycie

W wieku 17 lat, Rock Lee wykazał zdolność do otwarcia pierwszych sześć bram. Maito Gai, który nauczał Lee umiejętności, jest w stanie otworzyć wszystkie osiem. Kakashi może otworzyć co najmniej jedną bramę, jak zaaobserowano w jednorękiej wspinaczki, gdy strzał mózgu pokazuje właściwy punkt aktywacji, jak również w jego wykorzystaniu Omote Renge w anime. Otwarcie bram jest trudnym wyczynem nawet dla najbardziej utalentowanych shinogi, jak Kakashi, który był zaskoczony, gdy 13-letni Lee umiał otworzyć już pięciu z nich.

Stan posiadania wszystkich otwartych ośmiu bram jest znany jako (八門遁甲の陣, Hachimon Tonkō no Jin). Wszyscy shinobi, którzy aktywują ten stan tymczasowo zyskują napęd sto razy większy niż ich własny, ale umierają z powodu szkód wyrządzonych ich ciałom. To było widać, gdy Maito Gai otworzył wszystkie osiem bram i był w stanie walczyć na równi, stopniowo pokonując Madarę Uchihę jako jinchūriki Dziesięcioogniastego, który ku ostatniej emocji, który posunął się do porównania go do ostatecznej bitwy z Hashiramą Senju w Dolinie Końca. Ze względu na ogromne ilości czakry zalewa ciało od razu, drastycznie zmieniając użytkownika. Najczęstszą z tych zmian są zmiany na kolorze skóry, wybuch żyły na skroniach, a oczy są całkowicie białe. Zielona aura otaczająca użytkownika można łatwo pomylić, jak czakrą, w przypadku, gdy Kisame walczył z Gaiem. Gai skorygował błędne przekonanie, wyjaśniając, że zielona substancja otaczająca go jest jego potem odparywującym się w szybkim tępie w związku z intensywnych wzrostem temperatury ciała użytkownika.

Bramy

Plik:Niesamowity słabeusz zakazana technika walki.JPG

1. Brama Otwarcia (開門, Kaimon), znajduje się w mózgu, usuwając ograniczenia na mięśniach więc 100% użytkownika może być używane gdy normalnie osoba używa tylko 20% siły swoich mięśni zapobiegając rozpadowi w jamie. Odblokowanie tej bramy pozwala użytkownikowi na korzystanie z Omote Renge.

2. Brama Zdrowia (休 門, Kyūmon), znajduje się w mózgu, zwiększajac siłę fizyczną użytkownika i tymczasowo ponownie pobudza organizm.

3. Brama Życia (生門, Seimon), znajduje się w kręgu rdzeniowym, pozwalając użytkownikowi na użycie Ura Renge. Zwiększając przepływ krwi ukazując czerwoną skórę.

4. Brama Bólu (傷門, Shōmon), znajduje się w kręgu rdzeniowym, zwiększając prędkość i moc użytkownika. Może spowodować rozerwanie mięśni w trakcie używania.

5. Brama Limitu (杜門, Tomon), znajduje się w jamie brzusznej, zwiększając szybkość i siłę użytkownika.

6. Brama Widoku (景門, Keimon), znajduje się w jamie brzusznej, zwiększając szybkość i siłę użytkownika. Otwierając zwolnione bramy takie ogromne ilości energii, że może to spowodować w pobliżu części wodnnych, tworząc wir wokół użytkownika.

7. Brama Myśli (驚門, Kyōmon), znajduje się poniżej jamy brzusnej, dodatkowo zwiększa szybkość i siłę użytkownika. Tylko w momencie aktywacji bramy, użytkownik może wykonać Hirudora. Ci, którzy będą otwierać bramę wydzielają zielone światło - niebieskie w anime - pot z każdego centymetra ciała, które natychmiast wyparowuje z własnej energii cieplnej, tworząc aurę otaczającą człowieka. Niestety, skutki uboczne otwieranej bramy to, że włókna mięśniowie użytkownika rozdzierają się, powodując silny ból, jeśli coś lub ktoś ich dotknie.

8. Brama Śmierci 死門, Shimon), położone w centrum, wymaga od użytkownika przebicia piersi tuż nad sercem, aby ją otworzyć. Otwarcie tej bramy powoduje, że krew użytkownika emanuje płonącą aurą ze wszystkich porów ich ciała, włosów i brwi. Uwalniając tą bramę wykorzystuje się całą energię z organizmu przy jednoczesnej pompy serca przy masymalnej mocy. Przekraczając moc każdej innej bramy, użytkownik udziela się około sto razy swoją normalną mocą, przewyższając pięciu Kage, ale może odbyć się kosztem ich życia. Po aktywacji, tych, którzy są w stanie może wykonywać Sekizō i Yagai. Jeśli jeden z nich umrze z powodu skutków otwarcia wszystkich ośmiu bram, będą kruszyć się w popiół, które praktycznie gotuje się od wewnątrz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki