FANDOM

Gudōdama
Druga Transformacja Mędrca Obito.png
Nazwa
Japońska 求道玉
Rōmaji Gudōdama
Angielska Truth-Seeking Ball
Polska Kula Szukająca Prawdy
Debiut
Manga Tom 67, Rozdział 638
Anime Odcinek 378
Film Naruto Shippūden 7: Ostatni
Występuje w Manga, anime i film
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu
Klasa Ofensywna, Defensywna, Uzupełniająca
Typ Raiton.png Uwolnienie Błyskawicy

Katon.png Uwolnienie Ognia
Fūton.png Uwolnienie Wiatru
Suiton.png Uwolnienie Wody
Onmyōton.png Uwolnienie Yin-Yang
Doton.png Uwolnienie Ziemi

Pochodzenie Jutsu
Bōchō Gudōdama

Bijūdama Rasenshuriken
Multiple Tailed Beast Ball Rasenshuriken

Pokrewne Jutsu
Rikudō Senjutsu
Użytkownicy
Dziesięcioogoniasty

Hagoromo Ōtsutsuki
Kaguya Ōtsutsuki
Madara Uchiha
Naruto Uzumaki
Obito Uchiha

Gudōdama są kulami, miękkiej czakry, które są złożone z pięciu podstawowych przemian natury, oprócz wersji Yin-Yang i naturalnej energii. Są w stanie negacji wszelkich form ninjutsu.

Użycie

Gudōdama może być ukształtowane w różnych formach, co pozwala im na elastyczność wykorzystania w celach ofensywnych, defensywnych i uzupełniających. Obito Uchiha kształtował kule poprzez ich przebicie przez otwory, które tymczasowo utworzone w dłoniach, podczas gdy inni rezygnują z tego procesu i po prostu kształtują je. Kule można owinąć wokół użytkownika, aby działać jako tarcza ochronna, lub może zostać uruchomiony, aby służyć jako pociski wysokiej prędkości. One są także zdolne do wywołania eksplozji masowe szybko rozszerza się wielkością.

Wedługo Hiruzena Sarutobiego, ta technika wykorzystuje ataki, które zmieniają swój cel w pył w jednej chwili na podobnej zasadzie wersji uwolnienia pyłu, ale wyższy poziom w zakresie transformacji kształtu. To pozwala na stałe użycie zarówno do celów ofensywnych i defensywnych. Hiruzen również zauważa, że ponieważ substancja jest większą kombinacją niż czterech przemian natury, nie jest kekkei genkai, ani kekkei tōta. Tobirama Senju odkrył, że ta technika może wykorzystywać uwolnienie yin i yang, aby zniweczyć wszystkie ninjutsu. W rezultacie, szkody wyrządzone przez technikę do ożywionej osoby, która może zwykle zregenerować nieskończenie, nie może zostać naprawiony. Jednakże, Gudōdama Obito tych nie niwecząc ninjutsu przed nim zyskuje kontrolę nad mocą dziesięcioogoniastego.

Obito używa czarną substancję odbiorników czakry, strzelając im w sześciu kierunkach, aby wykonać Musekiyōjin. Kule mogą być również wykorzystane do stworzenia Nunoboko no Ken. Czarna substancja jest trwała, tylko obrażeniom od potężnych technik, takich jak Sekizō i senjutsu podwyższonym Bijūdama. Zgodnie z Sasuke Uchihą, kule Naruto składa się z "Czakry Mędrca Sześciu Ścieżek". Gdy Kaguya przywołuje ogromną Gudōdamę, Czarny Zetsu zauważa, że to może być wykorzystane do stworzenia nowego wymiaru.

Warianty kształtu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki