FANDOM

Fūton: Rasenshuriken
Rasenshuriken
Nazwa
Japońska 風遁・螺旋手裏剣
Rōmaji Fūton: Rasenshuriken
Angielska Wind Release: Spiralling Shuriken
Polska Uwolnienie Wiatru: Spiralny Shuriken
Debiut
Manga Tom 37, Rozdział 339
Anime Odcinek 87
Występuje w Manga, anime, film, gra i OVA
Informacje
Klasyfikacja Ninjutsu, Kinjutsu
Klasa Ofensywna
Ranga S
Typ Fūton Uwolnienie Wiatru
Jutsu Macierzyste Fūton: Rasengan
Pochodzenie Jutsu
Ōdama Rasenshuriken

Mini-Rasenshuriken
Senpō: Yōton Rasenshuriken
Shakuton: Kōrin Shippū Shikkoku no Ya Zeroshiki
Bijūdama Rasenshuriken
Multiple Tailed Beast Ball Rasenshuriken
Fūton: Chōōdama Rasenshuriken

Użytkownicy
Naruto Uzumaki

Fūton: Rasenshuriken został stworzony przez Naruto po tym jak opanował Rasengana.

Przegląd

Manipulując czakrą wiatru Fūton: Rasengan, Naruto był w stanie stworzyć cztery duże punkty, dzięki czemu Rasengan wygląda jak gigantyczny fūma shuriken, z Rasenganem w centrum, pozostającym idealną sferą. Technika po zetknięciu się z celem wydziela głośny, podobny do dzwonka pisk po uformowaniu. Aby ją wykonać, Naruto potrzebuje pomocy dwóch klonów cienia. On zapewnia czakrę, jeden klon jest odpowiedzialny za transformację kształtu, zaś drugi za transformację natury. Rasenshuriken tworzy niezliczone mikroskopijne wietrzne ostrza, uszkadzające ciało na poziomie komórkowym. Uderzeń jest tak wiele, że nawet Kakashi Hatake nie jest w stanie policzyć ich swoim Sharinganem. Ostrza wiatru rozrywają układ nerwowy organizmu, uniemożliwiając celowi ruch. Jutsu atakuje także układ krążenia czakry, które nie mogą być naprawione przez jakąkolwiek formę medycznego ninjutsu. W zależności od powagi uszkodzeń, ofiara może nawet nigdy więcej nie móc wykonać żadnego jutsu. Ponieważ Rasenshuriken wyrządza komórkowe obrażenia ramieniu Naruto, gdy używa tej techniki po raz pierwszy bez rzucania, Tsunade oznacza ją jako kinjutsu i porównuje efekty jutsu do trucizny. Gdy Naruto po raz pierwszy korzysta z Rasenshurikena przeciwko Kakuzu, ofiara zostaje schwytana w wir ostrzy wiatru. Innych szkód oprócz zniszczenia komórek nie było. Po tym, jak Naruto uczy się rzucać Rasenshurikenem, szkody zostają jednak znacznie zwiększone; oprócz tego, że technika zdolna jest ciąć skaliste góry, kiedy Ludzka Ścieżka Paina zostaje uderzona, większość jego ciała ulega dezintegracji, pozostawiając jedynie górną część jego głowy. Kula wiatru ciągle jest obecna, chociaż zwykłe ostrza Rasenshurikena przecinają cel, zanim kula mogłaby wybuchnąć. Mimo to, że teraz można Rasenshurikenem rzucić, wciąż może zostać wepchnięty w przeciwnika.

Ulepszenie

Rozbudowany Rasenshuriken rzucony w ciała Paina

Rozbudowany Rasenshuriken rzucony w ciała Paina.

Kiedy Naruto przechodzi w Tryb Mędrca otacza Rasenshuriken czakrą senjutsu, która utrzymuje jego kształt. Pozwala mu to na rzucenie nim w przeciwników i usuwa możliwość uszkodzenia samego siebie. Ponadto shuriken rozszerza się teraz po rzuceniu, kompensując nieprecyzyjne wycelowanie lub uciekających przeciwników poprzez poszerzenie obszaru działania. Może jednak rzucić Rasenshuriken wystarczająco szybko, jeśli jest to bardzo potrzebne. Kiedy jest rzucony, Rasenshuriken staje się najszybszym atakiem Naruto, który jest w stanie przebyć cały krater Wszechmocnego Pchnięcia, który miał wielkość małej góry, w kilka sekund. Wybuch techniki zajął dużą część tego obszaru.

Naruto manipuluje kierunkiem Rasenshurikena

Naruto manipuluje kierunkiem Rasenshurikena.

Naruto może też utworzyć tę technikę i rzucić nią w Trybie Czakry Dziewięcioogoniastego; w tej formie może użyć dodatkowych ramion czakry w zastępstwie cienistych klonów w celu stworzenia Rasenshurikena. Może także uformować jego mniejszą wersję, rozwiniętą podczas treningu z Killerem B. Używając swoich ramion czakry, Naruto potrafi kierować Rasenshuriken w stronę wroga, co pozwala na ponowne wycelowanie w niego, jeśli początkowy atak zawiedzie.

Naruto dodaje do Rasenshurikena naturę lawy

Naruto dodaje do Rasenshurikena naturę lawy.

Wady

Rasenshuriken do wykonania wymaga wielkich ilości czakry i po stworzeniu go trzy razy, przy wykorzystywaniu własnej czakry, pozostawia Naruto niezwykle wyczerpanego. Potrzebuje jednak o wiele więcej czakry, aby utworzyć go, a potem jeszcze rzucić, przez co w Trybie Mędrca można go użyć dwukrotnie, poza innymi wariantami Rasengana. Wskazuje to na fakt, że ciśnięty Rasenshuriken zabiera w przybliżeniu połowę jego czakry mędrców. Musi wtedy ponownie wejść w Tryb Mędrca, zanim będzie mógł ponownie wykonać tę technikę.

Oprócz uszkadzania sobie ręki Rasenshurikenem, Naruto ma trudności z utrzymaniem stabilności ninjutsu, kiedy po raz pierwszy z niego korzysta. Technika miała skłonność do rozpraszania, zanim jeszcze osiągnęła swój cel, wymagając, by użyć jej jako broni do walki wręcz i zbliżenia do przeciwnika, tak jak robi to ze zwykłym Rasenganem.

Ciekawostki

Naruto w pierwotnej formie jinchūriki z pomarańczowym Rasenshurikenen

Naruto w pierwotnej formie jinchūriki z pomarańczowym Rasenshurikenem.

  • W drugim artbooku Naruto oraz w trzecim databooku, gdy Naruto jest w swojej pierwotnej formie jinchūriki, Rasenshuriken występuje w kolorze pomarańczowym. Masashi Kishimoto zauważa, że jest tak, ponieważ podobnie jak z Rasenganem, miał jeszcze zdecydować się nad kolorem jutsu. Jednak na kolorowej okładce rozdziału 453 jest niebieskawa.
  • W Naruto Shippūden 3: Spadkobiercy Woli Ognia, Hiruko próbuje wchłonąć tą technikę, ale nie był w stanie połączyć szczytowych poziomów transformacji kształtu i natury, podobnie jak Naruto na początku. Kula zaczyna tworzyć się w ręku, ale staje się niestabilna i rozprasza się, atakując jego samego.
  • W Japonii wydano nadmuchiwany Rasenshuriken wydany jako zabawka cosplay.
  • W Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 2 i Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm Generations oraz w Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3, gdy Rasenshuriken uderzy w przeciwnika, porywa go w powietrze, a po chwili eksploduje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki