FANDOM

Amaterasu
Amaterasu
Nazwa
Japońska 天照
Rōmaji Amaterasu
Angielska Heavenly Illumination
Polska Oświetlające Niebiosa
Debiut
Manga Tom 17, Rozdział 148
Anime Odcinek 85
Występuje w Manga, anime, gra i OVA
Informacje
Klasyfikacja Mangekyō Sharingan Kekkei Genkai, Ninjutsu, Dōjutsu
Klasa Ofensywna
Zasięg Krótki
Typ Katon Uwolnienie Ognia
Pochodzenie Jutsu
Enton: Kagutsuchi

Amaterasu: Entenka
Enton: Susanoo Kagutsuchi
Shakuton: Kōrin Shippū Shikkoku no Ya Zeroshiki

Użytkownicy
Itachi Uchiha

Sasuke Uchiha

Amaterasu jest najwyższą techniką uwolnienia ognia, i według Zetsu, jedną z najsilniejszych ninjutsu. Mówi się, że reprezentuje "materialny świat i światło", przeciwieństwo Tsukuyomi — genjutsu o podobnej mocy i dōjutsu Mangekyō Sharingan. Zastosowanie techniki wkłada ogromne obciążenie dla użytkownika, zazwyczaj powoduje krwawienie oczu.

O czarnych płomieniach Amaterasu mówi się, że palą się w piekle i są gorące jak słońce, zapalając w centrum zainteresowania wizji użytkownika. Choć płomienie zostały określone jako nieuniknione, Amaterasu zostało kilka razy uniknięte; Sasuke Uchiha zdołał uniknąć płomieni, gdy Itachi próbował skoncentrować się na nim, choć Itachi naprawdę nie chciał go zabić i udało mu się trafić Sasuke niedbale, oraz A przy jego Pancerzu Uwolnienia Błyskawicy, wzmocnione Techniką Migotliwego Ciała uniknął bliskiego zasięgu Amaterasu, rozpoczętego na niego przez Sasuke w jednej chwili.

Płomienie są zdolne niemal spalić wszystko co stoi na ich drodze, zduszą nawet regularne techniki ognia z łatwością. O Amaterasu zostało powiedziane, że nigdy nie przestanie płonąć; nawet gdy wszystko złapane przez Amaterasu zostało całkowicie zredukowane do popiołu lub zniszczone, to ciągle może płonąć przez siedem dni i siedem nocy. Nie może zostać ugaszone wodą bądź też żadną inną normalną metodą. Jedyną rzeczą, jaką płomienie zawiodły w spaleniu jest czakra zmieszana piaskiem. Jednak płomienie palą dość powoli, pozwalając czasem uderzonemu przez Amaterasu na usunięcie jakiejkolwiek odzieży lub części ciała, która została złowiona w ogniu. Nagato był w stanie usunąć płomienie z jego ciała używając Shinra Tensei. Wykorzystanie tej techniki daje także ogromne obciążenie dla użytkownika, zazwyczaj powodując krwawienie ich oczu.

Amaterasu był pierwotnie unikalne dla Itachiego Uchihy, który używał jego prawego Mangekyō Sharingan. Udało mu się stłumić płomienie do pewnego stopnia. Przed śmiercią, Itachi wszczepił pewną liczbę czarnych płomieni w oko Sasuke, które aktywowały się po zobaczeniu Sharingana Tobiego. Sasuke po zdobyciu własnego Mangekyō Sharingana, był w stanie użyć Amaterasu jako własnej techniki. Amaterasu Sasuke pochodzi z jego lewego oka, i C wskazuje, że jest on bardziej w nim wyuczony niż Itachi; może wypuścić płomienie z wielką łatwością, a nawet manipulować płomieniami jako część jego elementu "Płomieni".

Wpływy

Począwszy od starożytnej mitologii japońskiej i religii Shintō, Amaterasu, Tsukuyomi i Susanoo byli wszyscy bogami. Kiedy Izanagi obmył twarz po ucieczce z podziemia jego lewe oko stało się boginią słońca Amaterasu.

Ciekawostki

  • Pomimo faktu, że czarnych płomieni nie da się zgasić, zarówno Sasuke jak i Tobi dokonali tego za pomocą Mangekyō Sharingana
  • Jiraya był w stanie zapieczętować płomienie Amaterasu użyte na żołądku wielkiej żaby za pomocą pieczęci ognia.
  • Mimo że tą technikę uznaje się za ninjutsu najwyższego stopnia, Itachi ani Sasuke nie udało się za jej pomocą zabić ani jednego wroga. Ofiarami ataku byli: Sasuke, Nagato, Hachibi, Tobi, Danzō, Gaara, A i samuraj stojący za A w czasie walki z Sasuke podczas Szczytu Pięciu Kage, a mimo to żaden z nich od tego nie zginął. Wskazuje to na fakt że Amaterasu nie jest bądź co bądź tak potężną techniką jak się wydaje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki